[단독 외신] 타퍼웨어 브랜드 , 제너럴 밀스와 펩시코에서 37년간 리더 역할을 해온 크리스 오리어리를 이사회 리더에 선임
타퍼웨어 브랜드는 제너럴 밀스와 펩시코에서 37년간 리더 역할을 해온 크리스 오리어리를 이사회 리더에 선임했다.
타퍼웨어 브랜드는 세계적으로 유명한 미국에 본사를 둔 주방 및 가정용품 회사이다.
피스 대학에서 마케팅 교육을 받은 O'Leary는 General Mills로 옮기기 전에 펩시코에서 다양한 마케팅과 제품 관리역할에 17년을 보냈고 2016년 회사를 떠나기 전까지 20여년간 국제 사업의 수장으로 역활을 하였다.
릭 고잉스 타퍼웨어 브랜드 회장은 "그의 깊은 산업분야의 지식과 폭넓은 국제적 경험 과 강력하고 검증된 리더십이 우리의 글로벌 성장 전략을 담보할것이라 밝혔다.
Tupperware Brands has appointed Chris O'Leary, whose 37-year career has spanned leadership roles at General Mills and PepsiCo, to its board of directors. O'Leary joins the US-based kitchen and households products company renowned for its model of direct sales as it looks to ramp up global growth.
Schooled in marketing at Pace University, O'Leary spent 17 years in a variety of marketing and product roles at PepsiCo before moving to General Mills. In almost 20 years there, he became head of international business before leaving the company in 2016. "We believe the combination of his deep industry knowledge, broad international experience and strong, proven leadership skills will be invaluable to the company as we continue to execute our global growth strategy," said Rick Goings, Tupperware Brands' executive chairman.
O'Leary added: "I look forward to working closely with board members and the management team to provide new insights and perspectives as Tupperware continues to take aggressive steps to advance its performance and drive enhanced value for shareholders."
He takes up the new role immediately.